Премиерът приветства инициативата „Училищен омбудсман“
На специална церемония, инициирана от Център „Амалипе“, премиерът акад. Николай Денков поздрави новоизбраните ученически омбудсмани от училища в цялата страна. В своето изказване той подчерта важността на желанието да се свърши нещо полезно за другите, като това създава атмосфера, от която всички имаме нужда, за да живеем заедно, да се разбираме и да правим неща, които поотделно не би могъл да направи никой, но заедно можем да постигнем много.
Инициативата „Училищен омбудсман“ цели да стимулира ученическата активност, гражданското участие и самоуправление. Тя има за цел да повиши гражданската активност сред младежите и да ги запознае с правомощията на ученическия омбудсман. До момента повече от 30 училища са провели избори и вече имат своите младежки омбудсмани.
Министърът на труда и социалната политика д-р Иванка Шалапатовa подчерта, че диалогът между институциите и децата е ключов фактор за ефективното прилагане на правата на децата и създаването на условия за защита на техния най-добър интерес. Инициативата е в пълен синхрон с приоритетите на Министерството на труда и социалната политика да чува гласа на децата, техните мнения, притеснения и предложения по въпросите, които са важни за тях и тяхното бъдеще.
Образователният министър проф. Галин Цоков подчерта важността на активното участие на учениците в образователния процес и заяви, че инициативата ги насърчава към това. Той призова учениците да отстояват своите права и отговорности, като бъдат лидери в борбата за по-качествено образование и личностно развитие.
Събитието се състоя в Министерския съвет и на него присъстваха още заместник-омбудсманът Елена Чернева-Маркова, както и н.пр. Мартина Фийни, посланик на Ирландия, н.пр. Реймунд Фурер, посланик на Конфедерация Швейцария в България и Андриа Брулет-Родригез, заместник – посланик на посолството на САЩ.
Чудесно решение за подобряване на образованието в страната! Надявам се инициативата да даде добри резултати.
Това е страхотна инициатива, която ще помогне на училищата да се справят по-ефективно с проблемите и заплахите, които срещат. Важно е да се подкрепи и развие това новаторско решение.