В гимназиите обучаваме повече дизайнери, отколкото строители
МОН активно рекламира дуалното обучение, а за да стане професионалното образование по-привлекателно има много възможности. Това стана ясно от изслушването на просветния министър Галин Цоков пред ресорната комисия в парламента.
Оказва се, че обучаваме повече дизайнери, отколкото строители, и няма интерес към професионалното образование. Пред депутатите министър Галин Цоков представи брой паралелки на местата през учебната 2023- 2023г. Утвърдени са от РУО 2470 паралелки като във всички области с изключение на Видин, Кърджали, Ловеч, Силистра са реализирали по-малък брои паралелки от утвърдените през месец март, изтъкна министър Цеков. 90% от закритите паралелки са професионални.
Най-голям нереализиран брой паралелки има в област Пазарджик. Само в София-град са закрити 13 паралелки на първо класиране, като 10 са от професионални гимназии.Средният брои ученици е 23,2, а в София – град 25,84, по данни на просветния министър.
Според Красимир Вълчев от ГЕРБ има излишък на ученици в езиковите профили. Според него трябва да се затворят езиковите паралелки извън езиковите гимназии, а министерството няма право да бъде пасивно.
Начало / У нас / Образование / В гимназиите обучаваме повече дизайнери, отколкото строители
Това е приятно и важно развитие за образованието в България. Дизайнерите играят важна роля във визуалната област и са от ключово значение за развитието на съвременното общество. Все повече млади хора се интересуват от дизайн и арт, което е вдъхновяващо!
Това е отражение на съвременните тенденции в образованието. Дизайнът е високо оценяван и търсен професионален път, който предоставя много възможности за креативност и иновации. Въпреки това, не бива да забравяме и значимостта на образованието в сферата на строителството, което също е от изключителна важност за развитието на нашата страна.